Friday, May 13, 2011

اخبار فناوری در هفته ای که گذشت

مایکروسافت بالاخره اسکایپ رو بلعید. شرکت مایکروسافت با امضای یک قرارداد ۸.۵ ملیارد دلاری اسکایپ رو خرید.بازار سهام نیویورک و شاخص داوجونز پس از اعلام این خبر رشد کردند.وال استریت جورنال در مقاله ای گفت که مایکروسافت بدجوری داره تلاش میکنه تا با جذب ۷۰۰ ملیون کاربر اسکایپ جای خودش رو در بازار سیسمهای عامل موبایل بهتر کنه.

در پی افشای ردیابی کاربران گوشیهای مجهز به اندرویید، گوگل اعلام کرد که فایل مربوط به ردیابی افراد فایلی امنه و بسیاری از اطلاعاتش خود بخود بعد از ۱۰ روز پاک میشه.

نشریه مک آبزرور به افشای حقایقی در مورد استیو جابز و نحوه مدیریت وی در اپل پرداخته. این نشریه با نقل قول از مهندسان اپل که مابین ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ در این شرکت کار کرده اند داستان جالبی را از برخورد استیو جابز با کارمندانش بازگو میکند. بگفته سی ان ان قرار است داستان کامل این ماجرا در مجله فورچون این هفته بچاپ برسد.

گوگل، قصد داره با تشویق برنامه نویسها به استفاده از بسترهای نرم افزاری گوگل سهم بیشتری رو از بازار به خودش اختصاص بده. در حال حاضر، بسیاری از برنامه نویسها، روی اپلیکیشنهایِ سیستم عامل اپل تمرکز دارند. در ضمن ریل رایت وب میگوید گوگل بزودی سیستم عامل مخصوص گوشیهای همراه و تبلت ها را با هم ادغام خواهد کرد. این طرح که به "ایس کریم ساندویچ" یا همون بستنی حصیری خودمون مشهور است قرار است بزودی اعلام شود

کامپیوترورلد گزارش داد که پس از عرضه آپدیت جدید مرورگر فایرفاکس ، سهام این شرکت ۳۰% رشد کرده است. شرکت موزیلا سازنده فایرفاکس۲۲ مارس امسال نسخه جدیدی از این مرورگر رو ببازار ارائه داد که بنا به گزارشهای تایید شده تعداد دانلودش تا حالا بسیار بیشتر از مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت  بوده.

بالاخره به سلامتی و میمنت، گوش شیطون کر، چشم حسود دور، مشکل فنی بدور،فضاپیمای اندیور برای آغاز ماموریت اس تی اس 134 در شانزده ماه مه، آماده است.

 دولت آمریکا سعی داره با ایجاد شبکه ای جامع، از اس ام اس برای مطلع کردن شهرونداش از هرگونه خطر تروریستی و یا بلای طبیعی استفاده کنه.آژانس مدیریت بلایای طبیعی و بحران دولت فدرال اعلام کرده که شهروندان آمریکایی بنا به نزدیکی به موقعیت یک بحران خطرناک از طریق این سیستم جدید پیامک دریافت خواهند کرد.

به نوشته کانسیومر ریپورتز، حدود هفت و نیم میلیون نفر از کاربران فیس بوک، زیر سن مجاز سیزده سال هستند. و اکثریت این قشر زیر ده سال سن دارند و فعالیتهای اینترنتیشون توسط اولیاءشون کنترل نمیشه. امیدوارم دوستان دو نقطه صفر شامل این قضیه نباشند .

پی سی مگ در مقاله ای کروم بوک جدید شرکت سامسونگ که با سیستم عامل جدید شرکت گوگل بنام کروم کار میکند را معرفی کرده. این نوت بوک جدید با استفاده از سیستم جدید تمام پردازش و اجرای نرم افزارها را روی اینترنت انجام میدهد.مدیر سامسونگ در معرفی این کروم بوک گفته که این نه یک وسیله جدید بلکه ایده ای جدید است.
دایان بارتز  در مقاله ای که در وبسایت رویترز بچاپ رسیده در مورد کمک بزرگی که قوانین ضد انحصار آمریکا به تولد و پویای شرکتهایی از قبیل گوگل کرده. بارتز میگه ۱۳ سال پیش مایکروسافت بتنهایی داشت همه رو میبلعید که دادگستری آمریکا خفتش رو گرفت که مونوپولی نداشته باشه و حالا میبینیم که اپل و گوگل دارند شونه به شونه مایکروسافت پیش میرن.وزارت دادگستری ایران چیکار میکنه؟

برای تمام اونهایی که از ما میخوان اپلیکیشنهای جدید بهشون معرفی کنیم، وبسایت مشبل ۸ اپلیکیشن برتر آموزشی بر روی اندرویید رو معرفی کرده.دانلود کنید و حالشو ببرید.اپلیکیشنهایی برای آموزش در زمینه ریاضی، موسیقی، زمین شناسی ، ستاره شناسی و کلی اپلیکیشنهای دیگه. اگر خوره اخبار فناوری هستید به صفحه فیس بوک کا سری بزمید. ما تقریبا هر ساعت مشغول گزارش اخبار فناوری دنیا روی این صفحه هستیم.
نشریه کریسشن ساینس مانیتور خبر از ارائه نسخه مجانی بازی پرنده های آتشین روی اینترنت و با استفاده از پلت فرم اندرویید گوگل داد.این بازی تا بحال بیش از ۱۵۰ ملیون دانلود روی گوشیهای هوشمند داشته و فقط خدا میدونه نسخه مجانیش روی اینترنت چندتا کاربر خواهد داشت
+

No comments: