Wednesday, July 7, 2010

اپل و مشکلات پس از عرضه آیفون ۴

در صدر اخبار فناوری در هفته ای که گذشت، مشکلات سخت افزاری آیفون ۴ ، محصول آخر شرکت اپل قرار داشت. از ۷ جولای که این گوشی جدید به بازار ارائه شده، گزارشهای زیادی در مورد قطع ناگهانی مکالمه بخاطر ضعف سیستم آنتن آیفون ۴ ثبت شده.در گوشیهای آیفون ۴، قاب دور تلفن در واقع آنتن هم هست .سایت تحلیل سخت افزار سی نت در گزارشی مفصل اشاره کرد که وقتی کاربر گوشی رو در دست میگیره، کاهش شدیدی در آنتن دهی گوشی بوجود میاد و در موارد زیادی مکالمه بالکل قطع میشه.

البته اپل ۳ بار در این مورد توضیح ارائه کرده و در آخرین اونها ،گناه روبجای اشتباه طراحی، به گردن اشتباه محاسباتی فرمولهای نرم افزاری انداخته.اپل میگه که سیستمی که بروی گوشیهای سری آیفون تعداد آنتن رو نشون میده، عیب داره، چون در بسیاری از مواقع دو برابر میزان واقعی آنتن نشون میده.اپل گفته که بعد از تحقیق در مورد دلیل قطع مکالمات، بطور اتفاقی متوجه شده که فرمول محاسبه آنتن آیفون سالهاست که اشتباهه و قول داده که در ظرف ۲ هفته در آپدیت جدید این مشکل رو بر طرف کنه.

یکی از منتقدان سی نت هم بعد از این توضیح، در مقاله ای که در نیویورک تایمز چاپ شده نوشته که این جوابیه در واقع عذر بدتر از گناهه. جاش لوونسوان تو این مقاله میگه که اگه تمام کاری که شرکت اپل میخواد انجام بده در حد عوض کردن نرم افزار سیستم آنتن دهیه، این فقط تسکین دهنده ای کوچیک برای کسائیه که دلشون میخواد سیستم آنتن دهی گوشیشون رو هی نگاه کنند!

No comments: