Friday, June 24, 2011

مروری بر اخبار فناوری هفته


یکی از اعضای گروه هکرهای لولزسک دستگیر شد. اسکاتلندیارد اعلام کرد که جوانی ۱۹ ساله رو که رهبری حمله به وبسایتهای سنای آمریکا و سیا را برعهده داشت این هفته در شهر اسکس واقع در شمال لندن دستگیر کرده. تیمی از واحد پدافند سایبری پلیس منهتن بهمراه اسکاتلند یارد در دستگیری این جوان همکاری داشته اند. گروه لولزسک این هفته همچنین به وبسایتهای دولت برزیل حمله کرد و دسترسی عمومی به سایت رئیس جمهوری و چند وزارتخانه برزیل رو محدود کرد. این گروه با اعلام این خبر در توییتر کنار این خبر نوشت:حالا بیایدتانگو برقصیم. در عین حال اینفورمیشن ویک در مقاله ای میگه که گروه هکرهای لولزسک بهمراه گروه انانیموس در صدر لیست سیاه سازمانهای پلیسی و امنیتی آمریکا قرار دارند. این مقاله به رابطه پشت پرده این دو گروه با هم و دعواهای رهبران این گروه ها با همدیگه که بعضی اوقات شبیه کودتا های درونی میمونه اشاره میکنه. لولز سک در انتهای هفته دوباره یه قربانی جدید گرفت.وبسایت پلیس ایالتی آریزونا قربانی حمله هکرهای لولزسک شد و هزاران پرونده پلیس و مکاتبات محرمانه لو رفت. لولزسک اعلام کرده که هر هفته مدارک محرمانه بیشتری رو منتشر خواهد کرد

به نوشته پی سی مگ، پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، با همکاری پلیس بین المللی، شبکهء گسترده ای از خطاکاران اینترنتی رو منهدم کرده. این شبکه با آلوده کردنِ کامپیوترِ 960 هزار کاربر به یک بدافزار، وانمود میکرد که که کامپیوتر دارای ویروس شده، بعد از کاربرها میخواست با خرید و نصب یک ضد ویروسِ مخصوصِ تقلبی و ناکارای 129 دلاری، این ویروسِ تقلبی رو از بین ببره. این افراد با این ترفند، هفتاد و چهار میلیون دلار درآمد داشتند.
برادران دوقولوی وینکل وس که در نبرد قضایی ای طولانی با مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیسبوک بودند، از ادامهء شکایتشون صرف نظر کرده و راضی به پذیرفتنِ شصت و پنج میلیون دلار غرامت شدند. این دو برادر که هم دانشگاهی هایِ مارک بودند، مدعی اند که او رو برای ساختِ شبکه ای اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد استخدام کرده بودند امّا آقای زوکربرگ ایدهء اونها رو دزدید و فیس بوک رو راه اندازی کرد.

شرکت هانی ول غول بزرگ فناوری دنیا که در لیست ۱۰۰ شرکت معظم مجله فورچون قرار داره، این هفته با موفقیت سوخت سبز جدیدی رو برای موتورهای جتهای مسافربری آزمایش کرد.جت مسافربری این شرکت روز ۱۸ ژوئن مسیر ما بین شهر موریس تاون در نیوجرسی آمریکا تا پاریس در اروپا رو با مخلوطی ۵۰،۵۰ از سوخت سبز شرکت هانی ول و سوخت هواپیمای جت بدون هیچ مشکلی پیمود. تحلیلگرا موفقیت این شرکت در استفاده عملی از سوختهای جایگزین در صنعت هوانوردی رو ستایش کردند.
کریس لوییس معاونت بخش اکس باکس مایکروسافت در گفتگو با ام وی سی گفت که مایکروسافت موفقیت خودش در دنیای کنسولهای بازی رو با رقباش عوض نخواهد کرد.او گفت که اکس باکس به موفقیتی"حسادت برانگیز"در دنیای بازی رسیده.در ضمن این شرکت این هفته اعلام کرد که بزودی کاربران کینکت با سیستمی که در یک ترجمه غیر دقیق میشه "تبلیغات دو طرفه"بمباران خواهند شداین یه مدل جدیدی از تبلیغات خواهد بود که بر اساس علایق کاربر تبلیغات پخش خواهند کرد. خلاصه باید تبلیغ ببینید، بی تبلیغ نمیشه.
شبکه خبری بلومبرگ آمریکا امروز طی مقاله ای بنقل از "دو منبع نزدیک به شرکت اپل" خبر از انتشار نسخه جدید گوشی آیفون بنام ۵ داد.این گزارش میگه که برخلاف گمانه زنی های قبلی آیفون۵ در ماه سپتامبر، و نه در ماه آگوست، قراره منتشر بشه.

No comments: