Wednesday, June 22, 2011

سرخط اخبار فناوری دراین هفته

بخدا این خبر واقعیت داره. گیم پرو بنقل از گاردین پرده از برنامه جدید کار اجباری برای بعضی زندانیان چینی داد. از قرار معلوم روسای زندان با وادار کردن زندانیان مستعد اونها رو وادار میکنند تا روزی ۱۲ ساعت بازیهای "دسته جمعی آنلاین "مثل "ورلد آو وارکرفت"بازی کنند . بعضی از این زندانیا روزی ۹۰۰ دلار برای زندان پول درمیارن.
شر کت اکتیویژن دیروز از نسخه جدید بازی مادرن وارفر ۳ در حضور خبرنگاران در لوس انجلس پرده برداری کرد.از قرار معلوم قسمتی از بازی برای خبرنگارا پخش شده .این قسمت که در نیویورک اتفاق میافته تمام خصوصیاتی رو که از بازی کال آو دیوتی انتظار میره رو در بر داشته. اینم آنونس نسخه جدید بازی کال آو دیوتی که قراره پاییز امسال منتشر بشه. این ویدئو این هفته در یوتیوب آپلود شده و در ۱ روز بیش از ۲ ملیون بازدید داشته!
نا سا سعی داره برای آخرین بار با یکی از دو کاوشگر دو قلوی مریخی، که مدتی است داده ای به زمین مخابره نکرده، تماس رادیویی بر قرار کنه. در صورت نا موفق بودنِ تماس با کاوشگر روح، یا اسپیریت، که آخرین با مارس سال قبل داده به زمین مخابره کرد، این کاوشگر رسماً از کار افتاده اعلام خواهد شد. البته باید گفت کاوشگر روح قرار بود فقط نود روز فعالیت کنه، ولی ابیش از هفت سال به فعالیت ادامه داد.
مک ورلد بنقل از سازمان مصرف کنندگان آمریکا میگه که سری لپ تاپهای مک بوک پرو بهترین لپ تاپهای ۱۱ ،۱۳ ،۱۵ و ۱۷ اینچ هستند
مایکروسافت اسکایپ رو خرید و تغییرات شروع شد.اسکایپ اعلام کرد که قراردادش برای منبع کد پی بی اس استریکس رو تمدید نخواهد کرد. پژوهشگرا میگن دلیلش اینه که مایکروسافت میخواد اسکایپ رو به بقیه سرویسها ی تلفنی نزدیک کنه
دانشمندان دانشگاه آلابامای آمریکا با بررسی عکسهای ماهواره ای بقایای ۱۷ هرم و ۱۰۰۰ آرامگاه جدید را در کناره رود نیل کشف کردند.چند وقت دیگه کشف میکنند که این منطقه شهرک سازی بوده.شهرک اهرام! 
مایکروسافت خبر از انتشار نسخه جدید سیستم عامل گوشیهای هوشمندش داد.در ضمن ا ستیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت خبر از انتشار نسخه جدید ویندوز ۸ برای تبلت پی سی ها داد. در عین حال پس از ۳ ماه گمانه زنی در مورد آینده مغزه اینترنتی ویندوز فون مایکروسافت اعلام کرد که از بالا رفتن قیمت اپلیکیشنهای مغازه اینترنتیه ویندوز فون در جهت بالا رفتن کیفیت این اپلیکیشنها حمایت میکنه
ز لزله اخیر ژاپن، باعث ضرر مالی سه میلیارد و دویست میلیون دلاری شرکت سونی شده. آخرین باری که سونی چنین ضرری رو متحمل شد، سال 1995 بود که اونبار هم یکی از دلایلش زلزله بود. با وجودیکه کارشناسها پیشبینی کرده بودند سونی امسال سود خواهد داشت، بدلیل زلزله، سونی برای سومین سال متوالی، به جای سود، ضرر داده.
و بسایت کاخ سفید از اجرایی شدن پروژه سوختهای جایگزین در وزارت انرژی امریکا خبر داد. این هفته و طی مراسمی کمپانیهای خودروسازی آمریکا آخرین مدلهای اتوموبیلهای دوگانه سوز یا"هایبرید"خودشون رو معرفی کردند. قراره تا سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱ ملیون خودرو از این دست در آمریکا تولید بشه. این بخش مهمی از سیاستهای دولت باراک اوباما برای کم کردن از وابستگی آمریکا به نفته

No comments: