Monday, March 7, 2011

اخبار فناوری در این هفته

س از مدتها انتظار بالاخره شرکت اپل تبلت یا رایانه لوح لمسی جدید خودش  رو به بازار معرفی کرد. آی پد دو بالاخره متولد شد. اپل که در سال ۲۰۱۰ با آی پد یک بازار رو شوکه کرده بود تونست تا ۱۸ ژانویه ۲۰۱۱ نزدیک به ۱۵ ملیون دستگاه آی پد بفروشه و بازار رو قبضه کنه. با گذشت زمان شرکتهای دیگه سعی کردن با معرفی تبلتهای جدید سهمی از بازار رو در اختیار بگیرند. مخصوصا بازار پس از معرفی محصول آخر شرکت موتورولا باسم زوم تا حدی تحت تاثیر قابلیتهای جدید این تبلت قرار گرفت. اما اپل کمتر از ۱ ماه پس از عرضه زوم موتورولا با معرفی آیپد ۲ زد رو دست همه.

  آی پد مجهز به دوپردازشگر ای فایو که سرعت و دقت پردازشش نسبت به آی پد قبلی دوبرابره. قطرش ۳۳% از مدل قبلی کمتره. دارای ۲ دوربین پشت و جلو که به کاربر امکان میده تا هنگام استفاده از نرم افزارهایی مثل اسکایپ بصورت همزمان تصویر خودش رو آپلود کنه کنه. آی پد جدید با ده ها قابلیت به روز شده از روز ۱۱ مارس ۲۰۱۱ وارد بازار خواهد شد.
 میتونید با رفتن به وبسایت اپل از حالا یه دونشو واسه خودتون رزرو کنید. نکته بسیار جالب دیگه در هنگام معرفی آیپد جدید حضور استیو جابز در جلسه معرفی بود. با وجود بیماری و علیرغم شایعات زیاد درمورد بیماری این مدیر معروف،  آقای جابز خودش شخصا مدیریت مراسم معرفی رو بعده گرفت.
قابل توجه خوره های اتوموبیل. این هفته و در نمایشگاه اتوموبیل جنوا شرکت لامبورگینی آخرین اتوموبیل خودش بنام آونتادور رو معرفی کرد. طبق سنت این شرکت، اسم این اتوموبیل جدید از یک گاو مسابقه معروف بعاریت گرفته شده. گاوی که در مسابقات گاوبازی قهرمانی اسپانیا در سال ۱۹۹۳ تونست عنوان شجاعترین گاو مسابقات رو بخودش اختصاص بده. آونتادور با داشتن بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت، با موتور ۱۲ سیلندر و حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر توجه بسیار زیادی رو بخودش جلب کرد. قیمتش؟ ناقابله! ۳۸۰ هزار دلار!
شرکت لگو تولید کننده اسباب بازی هفته پیش در نمایشگاه بلا در کپنهاگ دانمارک جشن عظیمی رو برای کودکان بر پا کرد. بیش از ۵۲ هزار کودک در این جشن عظیم شرکت کردند و با چندین تن آجر بازی لگو و هزاران طرح ساخت اسباب بازی ارائه شده در این جشن کلی حال کردند. ربطش به فناوری؟ خیلی ها معتقدند بازی با لگو باعث شکلگیری قدرت خلاقیت و سازندگی در سنین پائین در کودکان میشه .
شرکت گوگل این هفته اعلام کرد که بر اثر یک مشکل فنی ۱۵۰ هزار تا از ایمیل های سرویس جیمیل این شرکت بطرز مشکوکی از حافظه سرورهای گوگل پاک شدن. در خبری که بر روی بلاگ گوگل منتشر شد این شرکت برای پاک شدن گیگابایتها اطلاعات شخصی کاربرای جیمیل عذرخواهی کرد. با وجود اینکه گوگل از تمام اطلاعات کاربران خودش چندین و چند کپی پشتیبان در تمام سرورهای خودش ذخیره میکنه، جالبه بدونید که مشکل فنی بوجود اومده باعث شده تا تمام کپیهای پشتیبان هم از بین بره. خلاصه اگه شما هم اکانت جی میل داری بد نیست یه سری بهش بزنی تا مطمئن بشی همه چی سر جاشه!
در خبری دیگه موشک تاروس ایکس ال متعلق به شرکت خصوصی اوربیتال ساینس کورپ پس از پرتاب بدلایل مشکلات فنی نتونست ماهواره ای رو که حمل میکرد در مدار زمین قرار بده. ناسا اعلام کرده که موشک بهمراه ماهواره هردو در اقیانوس آرام سقوط کرده اند. پس از اعلام این خبر سهام شرکت اوربیتال ساینس کورپ ۱۰% سقوط کرد.

No comments: