Monday, January 3, 2011

اخبار داغ فناوری در آغاز سال ۲۰۱۱

در آستانه پایان سال ۲۰۱۰ شرکت کیاموتورز با بدست آوردن آوردن عنوان بهترین اتوموبیل سال ۲۰۱۰ از نگاه انستیتوی ایمنی جاده ها در آمریکا، برگ دیگه ای در لیست موفقیتهای خودش اضافه کرد. اتوموبیل سری اپتیما از این شرکت با احراز رتبه ممتاز در آزمایشات تصادفات جاده ای تونست عنوان جایزه" انتخاب برتر ایمنی" رو از آن خودش کنه. قبل از کسب این عنوان شرکت کیا تونسته بود جایزه ایمنترین اتوموبیل رو در اروپا رو هم ببره.

درخبر دیگه شرکت آی بی ام، بزرگترین تولید کننده ریز تراشه ها و ریز پردازشگرها در دنیا اخیرا با انعقاد یک تفاهم نامه همکاری با شهرداری شهر ریو دوژانیرو در برزیل اقدام به ساخت یک مرکز اطلاعرسانی در منطقه سیداده نوا کرده. این مرکز قراره تا با راه اندازی یک شبکه شبه اینترنتی داخلی بین شهرداری شهر ریودژانیرو و بعضی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی دیگه، در مورد وضعیت امنیتی-اجتماعی مثل بروز سیلاب های محلی و یا درگیریهای خیابانی به شهروندان اطلاعرسانی کنه. این مرکز که قراره در آخرین روز سال ۲۰۱۰ یعنی ۳۱ دسامبر آغاز بکار کنه ، قراره تا با جمع آوری داده ها در آن واحد اونها رو طبقه بندی کنه و حتی برای بعضی از اونها تصویرسازی هم بکنه. این مرکز شورای شهر ریودوژانیرو رو قادر خواهد کرد تا در شرایط اضطراری با استفاده از آنالیزهای ارائه شده در مورد بعضی از حوادث عکس العمل سریع داشته باشه.
شرکت رولکس سازنده ساعتهای مچی اخیرا در مراسم مفصلی در شهر لوزان سویس به ۵ نفر از کارپردازان جوان موفق سال ۲۰۱۰ جوایزی رو اهدا کرد. این جوایز که در رشته های علم و فناوری به این کارپردازان جوان اهدا شد، در ادامه برنامه شرکت رولکس در جهت حمایت از پیشبرد علم و کمک به شکوفائی استعدادها برای جهش در دنیای فناوریه. این مراسم که آر وای ال نام داره در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و در سالن دانشگاه پلی تکنیک شهر لوزان سویس برگزار میشه. امسال شرکت رولکس همراه با اهدای جوایز به برندگان، گرامیداشتی هم بخاطر موفقیت این شرکت در ۵۰ سال پیش و برای ساختن اولین ساعت مچی آبی در جهان که در عمق ۱۰ کیلومتری زیر آب کار میکرد ، برگزار کرد.
در آستانه سال نوی میلادی شرکت گوگل با انتشار ویدیوئی از بابانوئل که با استفاده از نقشه گوگل و گوگل ارث مشغول پیدا کردن منازل بچه هاست، به استقبال این سال رفت. این ویدئو که بابانوئل رو در حال چرخ زدن بر فراز شهرهای نیویورک، شیکاگو، توکیو . ریودوژانیرو نشون میده هدیه سال نوی گوگله. دو نقطه صفر هم شروع سال جدید میلادی رو به همه تبریک میگه.

No comments: