Tuesday, May 11, 2010

گوگل؛ پیشتاز در صنایع ارتباطاتی در سه ماه اول سال ۲۰۱۰

شرکت کام اسکور ، موسسه تحقیقات اینترنتی و آمار که برای بازار بورس سهام نزدک هم کار می کنه ، چند وقت پیش آماری رو در مورد بازدید کاربران اینترنتی از تصاویر آنلاین در ماه مارچ سالجاری در ایالات متحده منتشر کرد. ۱۸۰ ملیون کاربر آمریکایی تو این ماه ویدیوی آنلاین نگاه کردند . سایت یوتیوب به تنهایی میزبانی ۱۳۵ ملیون نفر از این کاربرا رو بعهده داشته. کام اسکور اعلام کرده که کاربرا در آمریکا در ماه مارچ بیش از ۳۱ ملیارد ویدئو رو تماشا کردند که ۱۳ ملیاردش از طریق گوگل بوده. بد نیست بهتون یادآوری کنم که سایت یوتیوب متعلق به شرکت گوگله. در جای دوم با اختلاف بسیار زیاد سایت هولو قرار داره با پخش بیش از ۱ ملیارد ویدئو. موسسه خبری سی بی اس آمریکا هم با پخش نزدیک به نیم ملیارد ویدئو آنلاین بیشترین بازدید کننده رو در بین شرکتهای خبری داشته.

" با آیپد و آیپاد، اکی باکس و پلی استیشن- که من خودم بلد نیستم باهاش کار کنم،اطلاعات بجای اینکه وسیله ای برای قدرت بخشی به مردم و رستگاری اونها از ظلم باشه ، تبدیل به جنبه فرعی زندگی وسرگرمی شده. " اشتباه نکنید، این صحبتهای فیلسوف مابانه از نوام چامسکی یا آلن بلوم نیست.بلکه این صحبتها روپرزیدنت باراک اوباما هفته پیش در جمع دانشجویان دانشگاه همپتون در ویرجینیا عنوان کرد. اوباما به پیشرفت جنبه های تشریفاتی در استفاده از گجت ها و فناوریهای نو بشدت تاخت و گفت : شما دانشجویان اکنون در دوران بمباران اطلاعاتی از طریق بنگاه های خبرپراکنی به سر میبرید.دنیایی که ما را در مقابل همه نوع اطلاعات و مبحثی قرار میدهد، برخی از این مطالب را که بروی خط کش حقیقیت سنج قرار دهید میبینید که چقدر از واقعیت بدور است." اوباما گفت که انتشار این اخبار مبهم در سطح گسترده بشکل امروزی آن "فشار مضاعفی برای کشور ما و دمکراسی ما دارد."

و خبری هم از دنیای تلفنهای همراه. پی سی ورلد بنقل از موسسه ان پی دی گزارش داد که فروش تلفنهای دارای سیستم عامل اندرویید برای اولین باز ازایفون پیشی گرفته است. البته این آمار بر اساس آمار گرفته شده بطور داوطلبانه از کاربرانه و در برخی اعداد با آمار اعلام شده از طریق سایت کام اسکور که ماه پیش منتشر شده بود تفاوت داره. ان پی دی اعلام کرده که سیستم عامل اندرویید گوگل ۲۸% فروش تلفنهای همراه در ایالات متحده رو بخودش اختصاص داده، در حالیکه سهم اپل ۲۱% بوده. بلاگهای تخصصی و تحلیلگرای بازار میگن دلیل عمده این پیشی گرفتن ، عرضه چندین مدل گوشیهای جدید از سوی شرکتهای موتورولا و گوگل بوده که با اندرویید کار میکنند، در حالیکه خریداران اپل بیشتر مایلند صبر کنند تا نسخه جدید آیفون در ماه ژوئن امسال بیرون بیاد.

No comments: