Wednesday, January 13, 2010

عرضه فناوری در سال ۲۰۱۰،داغ داغ از تنور : CESنما یشگاه

برای آدمی مثل من عاشق سفر کردن هستم ، شهرلاس وگاس میتونه یه مقصد رویایی باشه. اما الان که برگشتم حتی از اونی هم که فکر می کردم بیشتر بهم خوش گذشت، وگاس برای من یه پاتی بزرگ پر از تکنولوزی بود.همه چیز هم داشت! از رقاص و بازیگرو کوسه و دیوید کاپرفیلد گرفته تا تلویزیون سه بعدی و شارژرهای خورشیدی و تلفنهای آداب دان! اصلا جان خودم خیلی باحال بود!همیشه فکر می کردم مثل رائول دوک برسم به دروازه های لاس و گاس. خوب میشه گفت تا یه قسمتییش مثل همون داستان بود، چون به جای دکتر گونزو حامد بهروان در این سفر از اول تا آخر همراه من بود.
نمایشگاه
سی ای اس یا محصولات الکترونیکی مصرف کنندگان جاییه که خیلی از وسایلی که من شخصا ازشون استفاده و حتی از اونم بالاتر، سواستفاده کردم اولش اونجا معرفی شده. مثلا آتاری اول اونجا معرفی شده.یا آمیگای عزیز رو یادتونه؟ اونم اونجا معرفی شده. دیگه غرض به خدمت شما که ویدیو کاست، سی دی.دی وی دی و انواع و اقسام تلویزیون و تکنولوزیهای صوتی و تصویری!امسال فقط ۲۰۰۰۰ تا محصول جدید تو این نمایشگاه معرفی شد.نزدیک به ۳۰۰۰ تا هم شرکت از سرتاسر دنیا اومده بود.
پاناسونیک و سونی بیشترین بازدید کننده رو داشتند و با تلوینهای ۳ بعدیشون همه رو بشدت بخودشون جذب کردند.اینتل هم با یه لشکراز مدیران روابط عمومی و طراح حای صنعتیش واسه خودش معرکه گرفته بود که بیا و ببین.مایکروسافت کلی خرت و پرت آورده بود. از تلویزیون مولتی تاچ تا دستگاه سنجش سرعت توپ! یه سری وسایل دکوری انتزاعی هم داشت، مثل دکور دیواریهایی مکه با فشلار دست موزیک می زدن. چند تا نقطه بود که با لمس مکردن یا فشار دادنشون آواهای مختلف در می اومد و می تونستی چند نفری با هاش حتی بیه ارکستر از صداهای فضایی در بیاری!جالب بود. برای من البته بخش فناوریهای سبز بسیار سرگرم کننده و آموزنده بود.شارژرهای خورشیدی ارزون و یا نابع ذخیره هیدروژنی که می تونه خیلی از مصرف انرژی و بالطبع اون ، الودگی های زیست محیطی دورو برمون رو کم کنه.اگه نمی دونید باید بگم که به جان مادروم تمام شواهد و مدارک نشون می ده که انساتن داره بسرعن طبیعت رو نابود می کنه و اکو سیستم تو زمین داره وارد فاز جدیدی میشه

No comments: