Wednesday, November 10, 2010

قدمی بزرگ بسوی ساخت شنل نامرئی

دانشمندان انگلیسی اعلام کردند که با تولید ماده ای موسوم به "شبه ماده" قدم بزرگی بسوی ساخت لباس یا همون شنل نامرئی داستان هری پاتر برداشتن
 این ماده در واقع یک فیلمه انعطاف پذیره .دانشمندا میگن که ترکیبی از مواد مختلف بروی این فیلم وجود داره که باعث بوجود آمدن حالت شبه ماده میشه. این شبه ماده با تحت تاثیر قرار دادن نور باعث میشه تا جسم زیرش نامرئی بشه.
 ساخت موادو دستگاه هایی که به شبیه سازی حالت نامرئی شدن کمک کنند ، سابقه ای چند ساله داره. با این وجود فیزیکدانان این اختراع رو گام بلندی رو به جلو در محقق کردن ایده نامرئی شدن دونستند.
اما خبر داغ این هفته از دنیای ویدئو گیمه. مایکروسافت بالاخره دستگاه کنترولر جدید خودش باسم کینکت روانه بازار کرد.
فناوری کینکت از بسیاری جهات انقلابی در دنیای بازیهای رایانه ای محسوب شده. روزنامه نیویورک تایمز این هفته درباره کینکت نوشت که تجربه اول بازی کردن با کینکت "دیوانه کننده " و "جادویه " و اینکه تا حالا در دنیا هیج تجربه ای شبیه اون وجود نداشته.
در ژانویه امسال و در طول نمایشگاه ای ۳ در لوس آنجلس بود که  اولین بار خبر مربوط به کینکت رو برای شما پخش کردیم. اون زمان مایکروسافت این کنترولر جدید رو برای خبرنگارا رونمائی کرد و وعده داد تا کینکت رو تا آخر امسال به بازار عرضه کنه.
ایده اصلی پشت این دستگاه اینه که به کاربر اجازه بده تا از طریق حرکات بدن خودش کاراکترهای بازی رو کنترل کنه. به شما خوره های بازی قول میدیم که بزودی این فناوری انقلابی رو در دو نقطه صفر بطور مفصل معرفی کنیم

No comments: